.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفان طرح هدفمندي يارانه‌ها چه كساني هستند؟

طرح هدفمندي يارانه ها سلسله برنامه‌هايي است كه پس از اجراي آن كشور سربلند و شكوفاتر از قبل در رابطه با مولفه‌هاي اقتصادي خواهد بود.

جوان نوشت:طرح هدفمندي يارانه ها سلسله برنامه هايي است كه پس از اجراي آن كشور سربلند و شكوفاتر از قبل در رابطه با مولفه‌هاي اقتصادي خواهد بود.

همه كساني كه عالمانه و نه عوامانه با اين طرح بسيار بزرگ اقتصادي و البته مهم مخالفت ميكنند، ميدانند كه اجراي اين طرح يك جراحي به معناي كلمه بزرگ و درست در ترميم ساختار اقتصادي كشور است.

ساختار اقتصادي كه تا امروز اسير اقتصادي رانتي و درگير با گزينه‌هاي دولت رانتي بوده‌است.

اقتصادهاي رانتي بر خلاف باور عاميانه ، اقتصادهاي بيمار و فلج هستند كه به مرور زمان باعث ايجاد مشكلاتي اساسي در اقتصاد كشورها مي‌شوند كه راه برون رفتي در پي آن متصور نيست.

دقيقا كشورهاي درگير اقتصاد وابسته به منابع معدني از وضعيت مطلوبي هيچ گاه تاريخ برخوردار نبوده‌اند و تمامي نخبگان دلسوز صرف نظر از خاستگاه سياسي‌شان به نادرستي اين مشي اقتصادي اعتراف كرده‌اند.

اگر چه اين طرح نياز واقعي كشور به شمار مي‌آيد، لكن همانطور كه مقام معظم رهبري و در ادامه گروه‌هاي صنفي، كارشناسي و اقشار مختلف مردمي اظهار كرده‌اند، مي‌بايست اين طرح بگونه‌اي اجرا شود كه اقشار سطح پايين جامعه متحمل خسارت و فشار سنگين اقتصادي نشوند.

تامل و تعمق در اجراي اين طرح از سوي دولتمردان يك انتظار عمومي است و ربطي به مخالفان و بدخواهان جمهوري اسلامي ايران نيز ندارد.

اما صرف نظر از گروه‌هاي مثبت انديشي كه تاملاتي را در اجراي اين طرح بيان مي‌كنند و رويكرد نقد دروني دارند و البته مي بايست ملاحضات دلسوزانه آنان مد نظر قرار بگيرد گروه‌هاي ديگري نيز ساز مخالف را همواره عليه دولت مي‌نوازند.

اين گروه‌ها شامل جريانهاي ناهنجار سياسي داخل و خارج از كشور و مجموعه كشورهايي مي‌باشند كه خصومت عليه ايران را در تمامي سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي در دستور كار خود داشته‌اند.

گروه سوم هوشمندانه مخالف‌ها و بغض‌هاي سيلي خوردگان از انقلاب به بهانه‌هاي مختلف را مديريت مي‌كنند، اما افسوس كه اين افراد چشم‌هايشان را بروي واقعيت بسته‌اند و كوركورانه خط اختلاف را دامن مي‌زنند و در پي مشوش كردن ذهن مردم و يا گروه‌هايي هستند كه كمتر از جوانب تخصصي امر آگاهي دارند.

عليرغم اينكه گزارش هاي رسانه هاي داخلي حكايت از تلاش شوم اين جريان براي ايجاد ياس و نااميدي و حتي هيجان هاي اعتراضي است، خوشبختانه مردم با هوشياري تاكنون اين جريان را ناكام گذاشته‌اند.

سي ان ان افزايش قيمت نفت و بنزين در ايران را با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها تيتر كرد كه با هدف ايجاد دوران جديدي از فعاليت اقتصاد ايران برنامه‌ريزي شده است.

بي بي سي و رويترز نيز در تداوم جوسازي هاي خود عليه قانون هدفمند كردن يارانه‌ها مدعي شدند اين طرح با ناآرامي و اعتصاب در ايران همراه است.

در همين حال خبرگزاري فرانسه با بي اعتنايي به طرح دولت ايران براي بهبود اوضاع اقتصادي تنها به افزايش قيمت سوخت در نتيجه اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها پرداخت. خبرگزاري فرانسه نوشت در پي اجرايي شدن اين طرح كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان بخشي از بازبيني طولاني مدت خود در زمينه اقتصاد كشور در نظر گرفته است، قيمت بنزين در اين كشور چهار برابر مي‌شود.

ديلي تايمز نيز افزايش قيمت بنزين را تيتر كرد و ادعا كرد كه قيمت بنزين ايران 700 درصد افزايش يافت.

خبرگزاري شينهوا نيز از آغاز اصلاحات اقتصادي جمهوري اسلامي ايران با هدف كاهش يارانه دولتي بر كالاي مصرفي خبر داد.

شينهوا در اين گزارش نوشت كه "محمود احمدي‌نژاد " شنبه شب در گفتگوي تلويزيوني از آغاز اجراي مهمترين بخش از قانون هدفمندكردن يارانه‌ها از يكشنبه 28 آذرماه خبر داد. اين خبرگزاري چيني به نقل از احمدي‌نژاد نوشت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها از مدت‌ها پيش شروع شده و ما اكنون آزادسازي قيمت‌ها نداريم بلكه تعديل و اصلاح قيمت‌ها از ابتداي روز 28 آذرماه اجرايي مي‌شود.

اين خبرگزاري ادامه مي‌دهد: فاكس نيوز به گفتگوي تلويزيوني احمدي‌نژاد با شبكه اول رسانه ملي پرداخت و از آغاز اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها از امروز يكشنبه 28 آذرماه خبر داد و از اين طرح به عنوان بخشي از تلاش‌هاي دولت براي بهبود اوضاع اقتصادي ياد كرد.

روزنامه انگليسي "فايننشال تايمز " نيز در ادامه جوسازي خود عليه جمهوري اسلامي ايران مدعي شد كه با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها سرمايه‌گذاران بورس تهران اعتراض كرده و سرو صدا بر پا مي‌كنند.

در اين ميان رسانه‌هاي چاپ سرزمين اشغالي از جمله يديعوت آحارونوت و هآرتض ادعا كردند كه گروهي از افسران پليس در تقاطع هاي اصلي شهر تهران حضور دارند و تصور مي‌كنند كه قانون هدفمندكردن يارانه‌ها با واكنش مردم مواجه شود و شهر پايتخت شاهد ناآرامي‌ها خواهد شد.

روزنامه‌هاي عبري مدعي شدند كه رئيس‌جمهوري ايران نمي‌تواند به طور موفقيت‌آميز طرح هدفمند‌كردن يارانه‌ها را اجرا كند. اين ادعاها در حالي مطرح مي‌شود كه هميشه شاهد انتشار چنين گزارش‌هاي دروغين از سوي رسانه‌هاي صهيونيستي و تلاش آنها براي از بين بردن اتحاد ميليوني ملت ايران بوديم.

البته نكته جالب اين است شبكه تلويزيوني "العربيه " كه همواره اخبار ايران را دنبال مي‌كند و تبليغات گسترده‌اي را بر ضد كشورمان مطرح مي‌كند، اين بار گزينه سكوت را در قبال اين تحول اقتصادي انتخاب كرد.

با عنايت به اين گزارش‌ها بوضوح قابل درك است كه دشمنان ايران اسلامي علاقه‌اي ندارند تا ايران از اقتصادي سالم، علمي و روز آمد برخوردار باشد و همچنان علاقمند به سير بيمار گونه اقتصاد درايران علاقه دارند.طبيعتا تحقق اين طرح همانگونه كه بسياري از صاحب نظران اشاره كرده اند ، پيشرفت و شكوفايي مبنايي و ساختاري را براي كشور و مردم به همراه دارد.

مردم نيز همدلانه مي بايست با حفظ هوشياري فعالانه در برابر شانتاژ رسانه‌هاي غربي و برخي از مجريان داخلي اين ايده‌هاي مخرب ايستادگي كرده و با همدلي اين انقلاب اقتصادي را ياري كند.

هيچ كس منكر آن نيست كه اجراي هدفمندي يارانه‌ها حداقل براي مدتي فشاري را به اقتصاد خانواده‌ها ممكن است تحميل كند، اما بايد توجه داشت كه ايران ناچار است به ترميم ساختار اقتصادي خود بپردازد، زيرا اقتصاد داير بر كمك هاي غير اصولي دولت نهايتا محكوم به فناست و آينده مثبتي در هيچ نقطه از دنيا براي آن متصور نيست.

افزايش اميد به زندگي، رشد معقول اقتصاد كشور، خروج از اقتصاد ناموفق دولتي، توسعه سياسي كشور، ايجاد انگيزه كار، تقويت بخش خصوصي و... همه در گرو نجات ايران از اقتصاد رانتي است.

حتي كسانيكه امروز در داخل كشور تلاش مي‌كنند تا عليه اين طرح شانتاژ كنند بدليل التهابات سياسي و حس انتقام از دولت بخاطر وقايع زشت فتنه در سال قبل روزگاري نه چندان قبل دائما شعار لزوم پيوستن به اقتصاد سالم و رو به رشد را تحت عنوان نيل به ليبراليسم اقتصادي مطالبه مي‌كردند.

حال امروز اين جريان بدليل برخي از اغراض شخصي حاميان آن دست به شانتاژ زشتي عليه دولت زده‌اند كه باز مثل تجربيات گذشته مي‌توان انتظار داشت كه بصيرت و تحمل و همدلي مردم نقشه هاي آنان را نقش بر آب كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.